Saturday, November 13, 2010

tenang ??

petang ni rajin plak aku g kebun .. 
besenye petang2 aku duk membuta je ..
hehehehe ..
besela kalu da malas nak wat keje ..
2 jela yg aku buat untuk menghabiskan mase aku ..
hoho ..
selama ni aku tercari-cari ketenangan ..
ku ingatkan pantai yang indah mampu ubati kelukaan di hati ..
rupa2 nyer ketenangan 2 aku boleh dapati di rumah aku sendiri ..
nilah manusia ..
mudah lupa pada maha Pencipta ..
lupa akan kekuasaanNya ..
kadang2 kite lupa akan kewujudanNya ..
YA!!
kadang2 aku la yang menyalahkan takdir .. 
munafik kan aku ..
bila ditimpa kesulitan baru ku ingat Dia ..
betapa jauhnye aku terpesong ..
terpesong dalam kelukaan dunia ..
sedangkan aku boleh mengubati kelukaan di hati dengan menghadap Yang Maha Esa ..
terima kasih Ya Allah kerana membukakan kembali pintu hatiku untuk mengalunkan kalimah2 Mu ..
Kalimah2 yang memberi aku ketenangan setiap kali aku menghadapi kesesakan ...
yang membuatkan aku lupa sejenak tentang dunia ..
yang membuatkan aku semakin menyayangiMu, Ya Allah ..
moga aku terus berada di jalanMu ..
moga aku dipertemukan dengan insan yang menyintaiMu ..
agar aku tidak lupa untuk terus menyintaiMU ..
moga segala apa yang aku usahakan membuahkan hasil ..
hasil itu ku belanjakan di jalanMu ..
moga hidupku sebagai ISLAM dan matiku sebagai ISLAM ..
moga diampunkan kesalahan2ku sebelum ini ..
dan kesalahan2 umat ISLAM yang lain ..
agar mereka kembali ke jalanMu ..
agar mereka patuh pada agama yang satu ini ..
aammmiiinnnn ....
moga aku bertemu kebahagian satu hari nanti ..
dan moga aku tidak salah memilih lagi untuk hidupku ini ...


No comments: